V úterý 1. listopadu byl spuštěn pilotní provoz evidence tržeb, díky kterému si podnikatelé mohou vyzkoušet, zda je jejich provozovna připravena na bezproblémový náběh evidence tržeb.
Ta se v první fázi od 1. prosince 2016 bude týkat přibližně 40 000 subjektů působících v sektoru stravovacích služeb a hotelnictví.
Pilotní provoz jim poslouží k otestování jejich pokladních zařízení, rychlosti komunikace se servery Finanční správy a souladu elektronické evidence tržeb s jejich prodejními a účetními procesy. Finanční správě zároveň umožní vyladění všech parametrů systému v prostředí reálného provozu, čímž se minimalizuje riziko technických problémů v okamžiku ostrého náběhu.
Podnikatelé si v průběhu celého měsíce listopadu mohou ověřit, zda mají dostatečně stabilní internetové připojení, jejich pokladní zařízení bez problémů komunikuje se serverem Finanční správy, systém EET je kompatibilní s jejich dalšími procesy a zda se zaměstnanci s novým systémem naučili pracovat.
V případě zasílání údajů o tržbách v ověřovacím módu se v databázi Finanční správy neukládají a slouží zejména dodavatelům při nastavení funkčního zařízení.
Zátěžové testy před spuštěním pilotního provozu ukázaly, že průměrná doba odezvy je hluboko pod 1s, čímž odpadají obavy o riziko tvorby jakýchkoliv front v důsledku EET.
Pro zapojení do pilotního provozu je nutný certifikát, o který mohou podnikatelé žádat již od 1. 9.…